

Sytuacja: towar (słuchawki TWS, cena ok. 80 PLN) przyszedł częściowo niesprawny słuchawki działają, ich powerbank nie). Nie zgłębiając tematu formalnie, założyłem spór z propozycją zwrotu całej kwoty i odesłania towaru. Dostałem w ostatnim dniu na odpowiedź akceptację sprzedawcy wraz z podaniem adresu w Chinach do odesłania. Dodam, że do mnie zakup szedł via DHL z PL do PL.
I tu pytanie: skoro w sporze jest informacja "musisz powrócić zamówienia (z tropić szczegóły) w ciągu 8 Kalendarz dni 0 Godzina 14 Minutę 34 Drugi Jeśli nie uda, aby powrócić swoje zamówienia w tym terminie, Płatność zostanie wydany do sprzedającego" - czy ten termin 8 dni dotyczy momentu NADANIA przesyłki przeze mnie i zgłoszenia tego na Ale Express, czy tez dostarczenia do dostawcy?
I pytanie drugie: napisałem później do dostawcy bezpośrednio, że proponuję częściową refundację przez niego kosztów zakupu bez odsyłania sprzętu przeze mnie. Na razie on pisze, że "friend warranty is in China" - tylko że ja nie zgłaszałem problemu w ramach gwarancji, a jako ZWROT. Jak to traktować?
Z góry dziękuję za SZYBKĄ pomoc (bo termin ewentualnego odesłania mnie goni).
Pozdrawiam All.
