Sprzedawca unika zwrotu pieniędzy! Co mogę zrobić?

Problemy ze sporami, eskalacjami, anulowaniem płatności i zapłaty, zwrotami itp.

bolobol
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 23 lut 2018, 16:48

Sprzedawca unika zwrotu pieniędzy! Co mogę zrobić?

Post autor: bolobol » 23 lut 2018, 19:45

Witam
Oto mój przypadek:
Zamówiony za 9,56$ towar dotarł po bardzo długim oczekiwaniu, ale okazał się być niezgodny z opisem.
Przed otwarciem sporu, postanowiłem negocjować ze sprzedawcą (nie do końca wiem w jakim celu).
Po przesłaniu mu filmiku - którego zażądał -
(may be the word"DYNAMIC " is misunderstanding between us, the rear camera with the lines of review, and if you insist that pls give me the video so that we can check)
sprzedawca w końcu uznał moje racje i po negocjacjach, zaproponował pozostawienie towaru i zwrot 5$.
(this is the misunderstanding about "Dynamic" between us, it not means we intend to cheats you friend, in order to build the friendship with you so we deciede to give you 5 dollars without return the goods, deal my friend, and I wish you a nice day) - na co się zgodziłem.
I jak dotąd, to koniec dobrych informacji.
Najpierw, poprosił mnie o konto PayPal
(Hello friend, okay, tell me you PayPal account then I will transfer you, and I will revise the description and pls also give me a positive feedback, thanks), którego nie miałem a po założeniu i poinformowaniu go o tym stwierdził, że jednak z powodów nie do końca dla mnie zrozumiałych, nie może zwrócić mi pieniędzy na to konto!
(pay via paypal is not suitable due to our company reason, sorry, so pls apply return then I can help for pay for 5 dollars for you).
Po kolejnej wymianie zdań stwierdził, że może mi zwrócić pieniądze ale na "Alipay".
Nie miałem tam konta o czym go powiadomiłem i zagroziłem otwarciem sporu (gdyż wyczułem za zależy mu na dogadaniu się bez sporu).
Sprzedawca z żalem stwierdził, że to jedyne wyście i że po otwarciu sporu należność ureguluje „natychmiast”:
(Sorry friend, we are not able to pay for by PayPal only can receive, so pls open a dispute with return 5usd, then I will accept immediately).
Otworzyłem spór, podałem powód i zamieściłem ten sam filmik. Było to 15.02.2019.
Potem nastąpił Chiński Nowy Rok i tydzień wolnego na AliExpress.
Dziś Chińczyk zaskoczył mnie po raz kolejny:
"Dear Friend,
sorry for that I am not able to pay the return money but other channel, I only can return it by alipay...
how about this : you select one of the production from my store, then I deduct 5 usd for you, thanks for your understanding and I wish all the best for you
.
"
czyli:
Drogi przyjacielu,
przepraszam za to, że nie jestem w stanie zapłacić zwrotu pieniędzy, ale inny kanał, mogę tylko zwrócić go alipay ...
co powiesz na to: wybierasz jedną z produkcji z mojego sklepu, a następnie dedukuję dla ciebie 5 USD, dziękuję za zrozumienie i życzę wszystkiego najlepszego.


Przy okazji ostatnich zakupów (21-02-2018) na Ali, podczas płacenia, wyraziłem zgodę na powiązanie mojej karty Visa z AliPay co wg. mnie jest jednoznaczne z założeniem(?) tam konta. (Jeśli się mylę, proszę mnie poprawić. ) Mam nadzieję, że teraz zniknie ostatnia ( oby nie kolejna?!) przeszkoda, stojąca na drodze do zwrotu owych 5$.

Spór rozpocząłem 15-02-2018 a jego szczegóły poniżej:
Obrazek

Co robić, jeśli Chińczyk wymyśli kolejny problem a podejrzewam, że wymyśli?

Ps. Bardzo ważna informacja:
nie znam angielskiego a wszystkie rozmowy ze sprzedawcą, prowadzone były przy pomocy niedoskonałego translatora.

Awatar użytkownika
AliLove.pl
Administrator
Administrator
Posty: 194
Rejestracja: 24 paź 2016, 21:18
Kontaktowanie:

Re: Sprzedawca unika zwrotu pieniędzy! Co mogę zrobić?

Post autor: AliLove.pl » 23 lut 2018, 23:32

Zostaw spór taki jak jest. Znajdź wiadomość, że potwierdza, że popełnił błąd i dodaj ją jako kolejny dowód. Potem czekaj, spór rozstrzygnie na twoją korzyść zespół aliexpress :)

bolobol
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 23 lut 2018, 16:48

Re: Sprzedawca unika zwrotu pieniędzy! Co mogę zrobić?

Post autor: bolobol » 24 lut 2018, 10:13

Witam
Dziękuję za szybką odpowiedź. Zrobiłem zgodnie z Twoją sugestią, czyli wkleiłem cytat w którym sprzedawca zgadza się na zwrot 5$ bez zwrotu towaru. Ponadto wkleiłem do dowodów skan strony z opiniami o produkcie, z których wynika, że przede mną były już 2 takie same przypadki. Poniżej link:

https://ae01.alicdn.com/kf/UTB8Tb.IuRah ... M8FXar.jpg

A wracając do tematu; pisząc wczoraj wyraziłem nadzieję, iż założenie konta na AliPay powinno zakończyć problemy sprzedającego.
Otóż nie. Po zakończeniu i wysłaniu wczorajszego posta na forum, czekała mnie kolejna "niespodzianka":

claudia tan
18/02/23 08:42
Dear friend, I am not able to do anything as this dispute is charged by aliexpress
claudia tan
18/02/23 08:42
First of all I need thank you for your understanding for the 5usd solution
claudia tan
18/02/23 08:43
But I think you need to know I can not do anything as it is in charged by aliexpress
claudia tan
18/02/23 08:44
So my suggestion is you can choose one of my store goods and I deduct 5usd from the amount
Is it okay my friend?


Jeszcze raz dziękuję
Pozdrawiam i czekam cierpliwie na dalszy rozwój wypadków :-)


bolobol
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 23 lut 2018, 16:48

Re: Sprzedawca unika zwrotu pieniędzy! Co mogę zrobić?

Post autor: bolobol » 10 mar 2018, 16:49

Info dla "potomnych" - finał :-)
Jakieś 2 tygodnie temu, dostałem informację od Aliexpress, że w związku z tym, iż nie doszliśmy se sprzedawcą do porozumienia, oni - czyli Aliexpress - rozstrzygają nasz spór i przyznają mi to, co w pierwszej wersji proponował sprzedawca a z czego - z nieznanych mi powodów - zrezygnował, tzn. zwrot 5$ + zatrzymanie "trefnego" towaru.
W tamtym tygodniu, rzeczone 5$ wróciło na moje konto.
Sprawa zamknięta :-)