Zwrot / spór w toku - termin odesłania towaru.

Problemy ze sporami, eskalacjami, anulowaniem płatności i zapłaty, zwrotami itp.

modrzep
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 26 lut 2020, 14:03

Zwrot / spór w toku - termin odesłania towaru.

Post autor: modrzep » 26 lut 2020, 14:26

Witam wszystkich. Świeży tutaj jestem. :) Na Ali Express też, więc pewnie błędy podstawowe robię... :( Stąd moje pytanie.
Sytuacja: towar (słuchawki TWS, cena ok. 80 PLN) przyszedł częściowo niesprawny słuchawki działają, ich powerbank nie). Nie zgłębiając tematu formalnie, założyłem spór z propozycją zwrotu całej kwoty i odesłania towaru. Dostałem w ostatnim dniu na odpowiedź akceptację sprzedawcy wraz z podaniem adresu w Chinach do odesłania. Dodam, że do mnie zakup szedł via DHL z PL do PL.

I tu pytanie: skoro w sporze jest informacja "musisz powrócić zamówienia (z tropić szczegóły) w ciągu 8 Kalendarz dni 0 Godzina 14 Minutę 34 Drugi Jeśli nie uda, aby powrócić swoje zamówienia w tym terminie, Płatność zostanie wydany do sprzedającego" - czy ten termin 8 dni dotyczy momentu NADANIA przesyłki przeze mnie i zgłoszenia tego na Ale Express, czy tez dostarczenia do dostawcy?

I pytanie drugie: napisałem później do dostawcy bezpośrednio, że proponuję częściową refundację przez niego kosztów zakupu bez odsyłania sprzętu przeze mnie. Na razie on pisze, że "friend warranty is in China" - tylko że ja nie zgłaszałem problemu w ramach gwarancji, a jako ZWROT. Jak to traktować?

Z góry dziękuję za SZYBKĄ pomoc (bo termin ewentualnego odesłania mnie goni).
Pozdrawiam All. :)